V službo iz Ljubljane v Mengeš: s kolesom, z vlakom, z avtom?

Občasno delam v Mengšu in se moram nekako pretransportirati zjutraj do tam in popoldne nazaj v Ljubljano. Smer je hvala bogu ravno obratna kot jo izvaja večina, tako da gneče na cestah ni.

Pa sem si zamislil, da bi preizkusil tri načine transporta: kolo, vlak (kombiniran z avtobusom ali peš) in avto ter jih primerjal. Kolegi v Mengšu pravijo, da se vlak ne splača, ker vozi preredko in ne omogoča fleksibilnosti, da je s kolesom predaleč, da je avto pravzaprav edina izbira. In res, parkirišče pred podjetjem je polno avtomobilov, koles je le nekaj, za vlak pa ne vem.

Iz Ljubljane do Mengša je okoli 20 kilometrov, malo odvisno od kje meriš. Sam potujem iz Štepanje vasi do LEK-a Mengeš in to znese 18 km s kolesom, 23 km vlakom ter 21 km z avtom.

Kolo

Zjutraj sem sedel na kolo in v 54 minutah sem bil v Mengšu. V tem pomladnem času me je malo zeblo v roke, malo sem “zašvical”, a se že pred “šihtom” porekreiral. Odlično! Nazaj grede sem potreboval samo 47 minut – morda zaradi klanca navzdol.

Promet v smeri iz Ljubljane (zjutraj) in v Ljubljano (popoldne) po teh cestah sicer ni gost, a je vožnja kljub vsemu kar nekoliko nevarna. Kolesarskih steza praktično ni.

Prednosti:

– Med potjo v službo se človek lahko rekreira. Tja in nazaj znese 36 km in več kot uro in pol kar solidne telesne aktivnosti.
– Ne potrebuješ avtomobila.
– Fleksibilnost: iz službe greš lahko kadarkoli.
– Poceni transport: za obe smeri porabiš okoli 1400 kKal, kar pomeni okoli 600 g kruha (ca. 0,80 € = 16 €/mesec).

Slabosti:

– V službo prideš rahlo “zašvican”. To se da urediti s tuširanjem na “šihtu”, kar je tu možno, a ljudje ne prakticirajo.
– Še enkrat več časa porabiš kot z avtomobilom.
– V primeru dežja je tak transport zelo težaven, če zelo lije sploh ni primeren.
– Nevarnost na cesti.

Vlak (kombiniran z avtobusom mestnega prometa ali hojo)

Kar malo bal sem se potovati z vlakom. Če človek česa ne uporablja nekaj časa, se tega odvadi in se kar malo boji preklopiti iz ustaljenih načinov.

Zjutraj sem do železniške postaje uporabil avtobus mestnega prometa, ki me je dostavil prav do postaje. Lepo sem kupil povratno karto in se udobno namestil v vagon. Vlak je bil točen. Na vlaku lahko počivaš, bereš, se pripravljaš za službo, … Ni nobenega živciranja na cesti. Za celotno potovanje sem porabil 1 uro in 15 minut. Sam vlak vozi sicer le 32 minut.

Vozovnica za vlak pa ni prav poceni, povratna stane 3,50 €. K temu je treba dodati še dvakrat po 1,20 € za Urbano, kar je skupaj 5,90 € (=118 € na mesec).

Nazaj grede sem šel z železniške postaje do doma peš. Za 4 km poti sem potreboval 40 minut. Avtobus bi vozil kakih 20 minut. Prav lušten sprehod. Če bi hodil peš, namesto z avtobusom, bi se čas nekoliko podaljšal na okoli 1 uro in 30 minut, a cena prevoza bi padla na 3,50 € na dan (=70 € na mesec). Dobiš pa zastonj rekreacijo.

Prednosti

– Če greš peš, se lahko tudi rekreiraš.
– Ne potrebuješ avtomobila.
– Na vlaku lahko bereš, počivaš, klepetaš, se pripravljaš na službo. Ni nobenega živciranja na poti.
– Varna vožnja v primerjavi s kolesom.

Slabosti:

– Ni fleksibilnosti: V službo in iz nje (kar je še težje) moraš takrat ko gre vlak, ki pa žal ni preveč pogost (na eno uro in kasneje na pol ure). Vozni red
– Precej časovno potratno – trikrat več kot z avtomobilom.
– Do železniške postaje je treba še priti z drugim prevoznim sredstvom (če jo imaš pred nosim, je to idealen prevoz).

Avto

Vožnja z avtom na prvi pogled izgleda zelo privlačno. Časovno seveda tudi najbolj ugodna – vožnja traja okoli 24 minut. Stroški bencina znašajo okoli 5,50 €. Če k temu prištejemo še stroške avtomobila (če avto uporabljate npr. samo za službo) to znese še okoli 200 € na mesec (če imate npr. Renault Clio, osnovni model). Skupaj: 310 €/mesec.

V avtomobilu je lahko tudi precej čakanja (posebej, če je pot obratna kot jo imam jaz), tako, da faktor hitrosti lahko kaj hitro postane nepomemben, tako da vlak spet pridobi na pomenu.

Prednosti:

– Hitrost (če zjutraj potuješ iz Ljubljane in popoldne v Ljubljano).
– Fleksibilnost: iz službe greš lahko kadarkoli.
– Varna vožnja v primerjavi s kolesom.

Slabosti:

– Zelo drag prevoz.
– Živciranje na poti.
– Ne moreš opravljati nobenega dela med potjo.

Zaključek

Vsak od teh načinov transporta ima svoje prednosti in slabosti. Mene še najbolj navduši kolo, ki bo v tem pomladnem času prišel vedno bolj do izraza. Sam bom uporabljal vse tri možnosti – ko bo le mogoče bom šel s kolesom, če ne z vlakom. In v nekaterih primerih z avtom (ko ga žena ne bo potrebovala).

9 odgovorov
  1. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Jure: Niti ni narobe. Moj avto kuri 8,2 l/100 km. Za 44 km to pomeni 3,6 litra in ob ceni bencina 1,528 € za liter to znese 5,50 €. Če vam avto manj kuri, je pač malo manj. Se je bencin podražil, kajne?

    Odgovori
  2. Sašo Štampe
    Sašo Štampe says:

    Dober prispevek, zelo natačno razčlenjeno.
    Tako pač je v življenju, vedno imaš možnost izbire.
    V tvojem primeru imaš celo 3 realne možnosti. No, jaz večinoma uporabljam kolo, tudi transport otroka na kolesu se lahko obnese in je relativno varen, če so urejene kolesarske steze. Seveda je potrebno za otroka kupiti čelado.

    Je pa res najlažje se vsesti vsak dan v avto in potem jamrati: joj, kako je bencin drag, kajne?

    Odgovori
    • Aleš Čerin
      Aleš Čerin says:

      Sašo, hvala za komentar. Ja, vedno je možnost izbire in kot sam praviš izbrati težjo pot je pač – kaj drugega kot – težko. Iti iz udobja v neudobje je pač tako, a po drugi strani osvabajajoče.

      Marsikaj se da, samo v tej civilizaciji smo se tako “srckljali”, da skoraj niti ne pomislimo več na drugo možnost transporta kot na avto.

      Odgovori
  3. Podplat
    Podplat says:

    Vlak ima mesečno kar zniża stroške se za 20% ali malo več, v poštev bi prišla kombinacija kolesa in vlaka, ob dokaj dobri shrambi kolesa na postaji. Vlak in njegov urni ima določeno prednost, lahko pobegneš iz službe ko je treba in ostaneš dlje,
    ko ti ustreza.

    Odgovori

Pusti komentar

Se želite pridružiti pogovoru?
Vabljeni ste, da prispevate!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja