Zimsko kolesarjenje iz centra Ljubljane do Štepanjca

Kot ste morda opazili naši komunalci snega na kolesarskih stezah ne čistijo temeljito, pravzaprav je videti, kot da ga na njih včasih kar odlagajo. Prioriteta je taka: najprej očistimo prostor za avtomobile, potem za pešce, nato pa kolesarske steze, ki pa jih sploh ni treba do konca očistiti.

Pa si predstavljate, da ste se s kolesom (seveda pred današnjim obilnim sneženjem) namenili iz centra Ljubljane do Štepanjca. Po kolesarskih stezah, ki k sreči obstajajo, a le do Kajuhove. Po Poljanski ste vijugali med kupi snega, ponekod je bilo treba celo zapeljati v ozke poledenele razpoke v njih. In ravno to je bilo včeraj usodno zame, da sem odletel. Na Litijski te je pa čakalo dvoje večjih ovir, ki si se jim lahko izognil na prometno cesto. Ali pa dol s kolesa in plezanje preko kupa. Oboje je nevarno, za starejše nemogoče.

Takole sem zapisal v članku “Kopenhagenizirati” najlepše mesto na svetu na Časnik.si:

Fotografija zasnežene kolesarske steze v Ljubljani, posneta kaj kmalu po letošnjem zgodnjem sneženju, je spodbudila nekoga k temu komentarju: “Kot da ni dovolj problemov okoli nas, eni se ukvarjajo s kolesarjenjem sredi zime!”

Še včeraj, pred sneženjem seveda, so bile kolesarske steze, kljub obilnemu deževju v preteklih tednih še vedno polne snega. Pravzaprav kupov snega. Komunalci so jih pač pustili, da sneg sam od sebe skopni. Pa ni.

Kolesarji, ki jih je tudi pozimi kar nekaj, morajo prepreke obiti tako, da zapeljejo na cesto. Kar je seveda smrtno nevarno. Pa kdo bi se oziral na kolesarje – “smeti” v prometu, kjer kraljuje, kot pravi komentator, “podaljšek lastne bajte” – avto.

Kako ljudje pridejo v službo: 36% s kolesom, 33% z javnim prometom, 27% z avtomobilom

Pa ne v Ljubljani, pač pa v Københavnu na Danskem, kjer po podatkih na spletni strani Copenhagenize.org, vsak dan kolesari okoli 500.000 od 1,2 milijona prebivalcev. Tudi pozimi. Le da imajo očiščene kolesarske steze. Pa varne in dovolj široke.

Pred štiridesetimi leti je bil tudi København zabit z avtomobili, pa so jih uspeli spraviti ven iz mesta. Temu pravijo Danci “kopenhagenizacija” mesta in dodajajo, da je možna prav povsod. S pravimi ukrepi seveda. Podobno je seveda tudi po drugih mestih Danske, Nizozemske in Belgije.

Preberite članek do konca na Časnik.si.

Pa da vidimo kako bodo očistili po tem sneženju. Poročam v kratkem.

2 odgovorov
  1. Danilo
    Danilo says:

    Aleš, mislim da se skriva pomembna poanta v tem tvojem prispevku in tudi v komentarju, ki ga omenjaš.
    Velike sprememb se dosegajo s precej preprostimi in drobnimi ukrepi. Le malo ljudi pa vidi te sistemske povezave.

    Odgovori
  2. Ivan
    Ivan says:

    Včeraj sem bil na Nizozemskem točneje v mestu Zoetermeer, ki je približno 20 km oddaljeno od Amsterdama. Bil sem zelo začuden, da kljub 15. cm snega nič ne čistijo. Videl nisem niti enega pluga. Glavne prometne poti so večinoma brez snega verjetno zaradi gostote prometa. Kjer je prometa manj pa je vse zasneženo. Ceste, ulice, pločniki, kolesarske steze pluga in lopate niso videle. Kolesarji, ni jih bilo malo,(kljub mrazu -8 stopinj C) so se vozili pa takšnih stezah. Kjer je bil sneg utrjen je nekako še šlo, drugače pa so hodili peš in ob sebi porivali kolo. Ne bom opisoval kako zasnežena so bila kolesa v takšnih razmerah.
    Ne vem zakaj ne čistijo? Mogoče čakajo, da sneg skopni. Glede na predhodno navedeno stanje v Ljubljani niti ni tako slabo.
    Me je pa nečiščenje snega spominjalo za našo ulico kamor plug zaradi obojsetransko parkiranih avtomobilov ne zaide.

    Odgovori

Pusti komentar

Se želite pridružiti pogovoru?
Vabljeni ste, da prispevate!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja