Neomejena izbira je bolj privlačna v teoriji kot v praksi
Ste že bili v Mercatorjevem in Hoferjevem trgovskem centru? Ste opazili razliko? Ali ste opazili, da izgleda Hofer napol prazen? Sam sem imel prvič ko sem prestopil vrata Hoferja prav grozljiv občutek, da v Hoferjevi trgovini ni nobene izbire. In res je tako. Hofer ima na policah svojih centrov okoli 900 izdelkov za vsakdanjo rabo in kot pravijo na spletni strani “čez leto pa še približno 2.300 izdelkov iz posebne ponudbe”. Na njihovih policah je čez leto manj kot 1.000 izdelkov.
Gregor Cuzak, ki je na svojem blogu pisal o Hoferjevem poslovnem modelu že davnega leta 2008, pravi, da ima normalni trgovski center na policah okoli 15.000, kar je seveda opaziti kot znatno večjo izbiro, v primerjavi s Hoferjem (preberite si odličen blogovski zapis Gregorja Cuzaka do konca).
Pa večja izbira prispeva k kupčevim bolj kakovostnim izbiram? Ali je kupec res zmožen med vsakdanjimi nakupi narediti dobre izbire med ogromno možnostmi, ko mora kupec nekako krmariti med kakovostjo, količino in ceno? Po moje nikakor ne, prav nasprotno.
Na TED sem si ogledal zanimivo predavanje Sheene Iyengar, profesorice na Columbia Business School o umetnosti izbiranja (Sheena je avtorica knjige Art of Choosing), kjer profesorica na zanimiv način predstavi svoje študije o tem kako ljudje izbiramo in kako se pri tem počutimo. Pri tem pride do podobnih zaključkov kot Hofer, ki je iz tega že razvil poslovni model.
(Za lažje razumevanje izberi podnapise)
Njeno nekaj več kot 20 minutno predavanje sem strnil v nekaj predpostavk , ki jih profesorica v videu podrobno razloži in osvetli s sočnimi primerami:
1. Če izbira vpliva name, moram biti jaz tisti, ki se odločim
Le tako naj bi zagotovili, da bodo naše želje in zahteve upoštevane v največji meri in da je to najpomembneje za naš uspeh. Pa ni res, kar je razvidno že iz Hoferjevega primera. Kaj ko bi za dobro izbiro skrbel raje tisti, ki ima več kompetenc. V primeru Hoferja pač trgovec, ki naj na police raje ponudi manj izbire (Hofer je skoraj nič), a tisto kar je tam naj bo odlično in poceni. Seveda pa moramo mi zaupati.
2. Več kot je možnosti izbire, večja je verjetnost, bo tudi izbira najboljša
Na prvi pogled se nam zdi, da je to res, vendar je vrednost izbire odvisna od naše zmožnosti, da zaznamo razlike med izbirami in da se nam sploh ljubi (ali imamo čas) izbirati. Tega časa pa ni (ali pa se nam ne zdi vredno si ga vzeti) in zato velika možnost izbire sploh ni izbira, pač pa prepuščanje izbire naključju ali – še večkrat – vplivu reklame.
Ker moramo delati toliko izbir, dan za dnem, to pri marsikomu povzroči pravzaprav strah, frustracijo, dušenje v podrobnostih, ne pa občutek svobode.
3. Nikoli ne smeš reči NE izbiri
Neomejena izbira je veliko bolj privlačna v teoriji, kot pa v praksi. Imamo namreč omejene fizične, mentalne in čustvene sposobnosti in ne moremo “sprocesirati”, sploh pa ne dobro, vsake najmanjše izbire na katero naletimo, pa vendar globoko v sebi verjamemo, da moramo mi sami narediti vse izbire, četudi se ne čutimo kompetentne ali nas možnost izbire vodi v izjemno težke situacije.
Zgodba neomejene izbire, v katero verjamemo, obljublja srečo, svobodo, uspeh ali z drugimi besedami: “Lahko imaš karkoli, lahko imaš vse.” Čas je za drugačne zgodbe, kajne? Čas je za PREPROSTOST tudi v postoku izbiranja vsakdanje hrane. Hofer je v tej smeri in to sem odkril pred dvema tednoma.
Foto: Jelle Weidema, SXC
[flattr] Želite podpreti blog?
Hofer je boljši. se sploh ni kaj za meniti! Kaj tale naklada je neumnost. Je že kdaj nakupoval? Nakupoval za sebe? S par € v žepu? Ne, ni!! Zato njegov članek storniram.
V Hoferju sem nakupoval samo parkrat in verjetno ne bom nikoli več (razen, če bodo spremenili izbor izdelkov). Kup sicer cenovno ugodnih izdelkov in hkrati tudi kup nekvalitetnih. Sem eden izmed tistih, ki med drugim tudi prebirajo deklaracijo; ko kaj kupim želim tudi vedeti kaj kupim. Res je, da je tudi v drugih trgovinah veliko slabe robe, ampak če je izbira imam vsaj možnost izbrati kaj drugega.
Glede cenovne ugodnosti v Hoferju bi napisal samo naslednje – nisem tako bogat, da bi kupoval poceni.
Še vedno mi je najljubša moderno poimenovana utična trgovina, pri čemer mislm predvsem na lokalnega trgovca, ki v vseh pogledih diha s sosesko in poleg tega,da postreže z izdelkom, postreže tudi s prijazno besedo.
Včasih je sicer pri takšnih na “izbiro” treba počakati dan ali dva, je pa ponavadi dovolj zavzet, če že ne kompetenten, da bo naročil tisto, kar bo ocenil kot najboljše. Žal so že skoraj izumrli…
vsak trgovec je malo poseben,meni najbolj paše spar,je pa res da v vsakem najdem nekaj ugodnega (razmerje cena -kvaliteta).Še najboljši trgovec zame bi bil novi market ,v katerem bi bili meni všečni izdelki od vseh trgovcov pri nas.Pogrešam tudi lokalne trgovince ,v katere greš samo po kruh in mleko,ne dandanašnja praksa ,ko se iz hipermarketov valijo prenaloženi vozički s hrano.
Meni je Hofer zakon, je pa trajalo leto, da sem si načistem, pri katerih izdelkih je razmerje med kvaliteto in ceno idealno in kaj je bolje kupiti drugje, kar pri meni znaša cca 20 % v Merkatorju in cca 10 % Spar in Tuš, Lidl pa le izjemoma, ker mi ne potegne, še manj Eurošpin. To so moje izkušnje, vsak ima svoje potrebe. Običajno nabavljam sadje in zelenjavo, ki je kot vitamin tedna, ker gre za tisto, kar je teden prej ali potem enkrat dražje, meso je slovensko, a malo slabše, če ne grem v mesnico, tudi tega.
Razne žiže miže, čipski, kosmiči, konzerve, (šampanjjec Kava recimo je super), sladoledi, zamrznjena hrana, kozmetika, vse to mi pri njih odgovarja za spodobno ceno.
Posebna pohvala tehničnim in računalniškim izdelkom, do sedaj vse ok.
Se strinjam s tem, da je prevelika izbira napor, ni mi point v življenju letat med policami in onanirat pred 100 enakimi izdelki različnih cen in znamk. Gledam na to, da je kolčkaj zdrava sestava, čeprav deklaricijam, oziroma zakonom o zdravi hrani ne verjamem popolnoma in da seveda ne kupim, kar resnično ne rabim. Na teden porabim za vse nakupe cca 2h in še to mi je škoda časa, a kaj čmo, če bi imela vrt, bi raje na njem zabila ta čas.
če drugo ne imaš v mercatorju ponavadi en kup trgovcev na kupu ki največkrat ne vedo kaj bi sami s sabo ko pa rabiš pomoč pa se gledajo češ idi ti jaz ne bom.
hofer mi je osebno dosti boljši. izbira za vsakdanjo rabo je zelo dobra (pogrešam samo grah in čokolino), hrana veliko boljša kot sem jo kdajkoli kupil v npr merkatorju. zelenjava in sadje tudi odlična, vsaj do sedaj – sem reden kupec – z njo nisem imel nikakršnih težav. vedno sveže in kvalitetno. merkator ima 15 jagodnih jogurtov med katerimi iščem najcenejšega ali najbolšega, ne vem pa, če bom to našel. hofer ima enega in ta je kvaliteten in okusen.
tehnike še nisem kupoval, kar vidim pa po različnih forumih, so ljudje z njo zadovoljni.
nekajkrat sem opazil podatke o kvaliteti določenih izdelkov po trgovinah v Sloveniji, nazadnje cvetlični med, ta pa je bil najbolje ocenjen med vsemi trgovinami v SLO prav v Hofru, samo še en slovenski proizvajalec je dobil enako oceno (mislim da 4 od 5), razni špari in mercatorji so dobili ocene od 2 do 3 …
lp
Vsi nekako pišete o tem katera trgovina vam je bolj všeč, pa o kakovosti, pa o cenah.
V članku sem pa želel poudariti, da velika izbira ni vedno dobra, da ni treba, da vedno mi izbiramo, da lahko rečemo izbiri tudi ne. To se mi zdi pomembno. Vsaj meni.
Po moje vas je zavedel poudark v naslovu na Drugem svetu: “Mercator res boljši od Hoferja?”
Priporočam, da si video ogledate – res je odličen in da si preberete super članek od Gregorja Cuzaka.
Jaz pa sem mnenja, da je morda v Hoferju hrana res okusna, poceni, vendar vsekakor daleč od kvalitetne. Poglejte malo okoli sebe – Hoferji rastejo kot gobe po dežju sedaj v času recesije. Enako velja za Lidle. Najdemo jih že v vsaki najmanjši vasici. Ljudje kupujejo tam, ker je poceni, vendar sama imam raje kot pomarančni sok, ki ne vsebuje mililitra pravega soka pomaranč in ga sestavljajo zgolj barvila in ekstrakti, zelje iz mercatorja in vodo iz domače pipe. Ker je bolj zdravo.
Aleš vem, da to ni bila poanta bloga, pa vendar, če smo že ravno pri tem 🙂
Hvala za super video, res mi je dal misliti!