Dva klika od najstniškega portala do znanega pornologa

Pohlep

Zadnje čase se veliko govori o pohlepu, še posebej v zvezi s finančno in gospodarsko krizo. Veliko komentatorjev se strinja, da je to temeljni vzrok za krizo. Se strinjam.

Pohlep je tudi eden od sedmih smrtnih grehov, ki so odlično prikazani v filmu Seven. Sam pa sem tudi v delovanju nekaterih medijev zaznal pohlep in tu bi ga rad opisal.

Med raziskovanjem odnosa mladih do spolnosti (ko sem pisal zapis o Ritmu mladosti), sem prišel do najstniškega portala Smrklja. Zdi se, da je nekakšna podpora reviji Smrklja. Pa ne bom razpredal o kakovosti pisanja v reviji in na portalu (najstnikom tega sam sicer ne bi priporočal, ker je polno boljših), pač pa o ogromni reklamni pasici za portal Sexation, ki se prikazuje (ne vedno) na Smrklji. Aha, hočejo jih podučiti o zdravi spolnosti! Krasno.

Pa sem si ogledal portal Sexation od blizu (samo kar nudijo zastonj-portal je plačljiv). Presenečenje je bilo veliko. Na vstopni strani najdem v času raziskovanja “zanimiv” članek znanega slovenskega pornologa z naslovom: “Naj naj se vam ne smilijo igralke v porničih. One uživajo…”. Pa naprej: “Pissing ali zlati dež: Vodni športi malo drugače!” in podobno.

Potem sem se lotil še raziskovanja Smrklje: kdo jo izdaja, kakšno populacijo nagovarja, se prebijal skozi njene forume, … .

Ugotovitve

  • Smrkljo, kot revijo in kot portal izdaja Delo Revije d.d..
  • Pri reklamiranju oglaševanja za revijo Smrklja navajajo, da so ciljna skupina mladi (bralstvo: 49% mladih med 10 in 17 letom). Sklepam, da je podobno tudi na portalu. Sicer omenjajo, da nagovarjajo tudi starše, ki predstavljajo približno 29% bralstva revije, vendar menim, da je na portalu staršev še precej manj.
  • Portal Sexation je po mojem mnenju namenjen odraslim in ne najstnikom (imajo sicer tudi delček foruma z naslovom “Teen”). Naravnanost na odrasle kažejo tudi obravnavane teme, videi in slike. Dober portal s temami o spolnosti za odrasle bi bil v Sloveniji še kako potreben in se z njim popolnoma strinjam.
  • Velika večina obravnavanih tem na portalu Sexation po mojem mnenju presega razumevanje spolnosti otroka med 10 in 17 letom, ki tvorijo skoraj polovico populacije na najstniškem portalu.
  • Na portalu želijo dajati vtis velike strokovnosti. Strokovnjaki so izpostavljeni na prvi strani (dr. Slavko Ziherl, dr. Zoran Milivojević, mag. Uršula Reš, mag. Franci Planinšek). Ne bom razpravljal o njihovi strokovnosti, ki je gotovo velika. Cenim njihove znanstvene prispevke (še posebej dr. Milivojevića), se pa sprašujem o njihovi človeški integriteti. Sam se na strani, ki prodaja tak celostni odnos do mladih, ne bi želel kazati.

Vprašanja

  • Ali je resnično prav, da s portala Smrklja vlečemo mlade od 10 leta naprej prav na portal Sexation, ki je namenjen pretežno odraslim?
  • Ali nimamo dovolj drugih portalov npr. Tosemjaz.net, o katerem sem pisal včeraj, ki so izjemno kakovostni, se resno ukvarjajo s problematiko spolnosti pri mladih – na njim primeren način?
  • Zakaj torej s portala Smrklja pritegniti mlade v teme, ki jih po moje še ne zmorejo celostno razumeti? Težko me boste kot starša najstnikov prepričali, da je za njihov zdrav spolni razvoj (13 in 15 let) nujno potrebno razpravljati, ali “igralke v porničih resnično uživajo” ali pa, da mu je treba razmišljati o “izpovedih seksualnega sužnja”.
  • Ali niso take pornološke vsebine znanega pornologa samo vaba za puljenje denarja iz žepa mladim?
  • Ali je prav, da podjetje Delo Revije d.d. vodi zgolj poslovni interes, da pustijo objavljati take reklame na svojem najstniškem portalu?

In kje je tu pohlep?

Sam sem ga zaznal tako pri ustvarjalcih Sexation, kot pri tržnikih Smrklje. Pa tudi pri “na prvi strani izpostavljenih” strokovnjakih. Kje ste ga našli vi?

Izjemno bi bil vesel, če se oglasite strokovnjaki za spolnost mladih, starši, učitelji, vzgojitelji, … Poglejte si povezave, proučite vsebine in pokomentirate. Ali sem morda samo jaz tako “zarukan” in ne vem kako se vrti svet?

Aleš Čerin

6 odgovorov
  1. Anže Frantar
    Anže Frantar says:

    Hmm. Zanimivo. Za revijo Smrklja slišim prvič pa spadam v njihovo ciljno skupino. Drugače je pa po mojem mnenju Smrkljin portal namenjen le trženju in ne dajanju koristnih in strokovnih člankov, ker te (kot si sam napisal) lahko dobimo na tosemjaz.net.
    Sicer pa je revija sama verjetno namenjena bolj najstnicam, ki si želijo slediti nekim navideznim trendom, ki jih ustvarjajo komercialni mediji.

    Glede spolnosti pa so ponavadi najboljši naslov starši ali pa kak kvaliteten (tosemjaz.net) portal. Samooklicani strokovnjaki so po mojem mnenju tukaj najmanj kompetentni za deljenje nasvetov mladim.
    Dejstvo je, da se seks in vse v povezavi z njim dobro prodaja tistim, ki mislijo, da česa ne dojemajo pravilno ali pa jih le zanima, če so “čudni”, ko se v nekoga zaljubijo.

    Odgovori
  2. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    Anže hvala za komentar. Vesel sem, da spremljaš moj blog. Smrklja ni samo podpora reviji, pač pa tudi deli nasvete. Kar sem pa jaz želel izpostaviti pa je velika pasica na Smrklji za portal Sexation, ki je očitno namenjen starejšim, pa še to da na njem “ordinira” pornološki zvezdnik Max Modic s svojimi porno zapisi. Ti so pa še najmanj primerni za zdrav spolni razvoj 10-17 letnikov. To se mi zdi izjemno sporno in moralno zavrženo. Pohlep po denarju pač.

    Hvala, ker si se oglasil. Lep dan.

    Odgovori
  3. Danilo
    Danilo says:

    Sem razmišljal, zakaj je toliko razvajenosti. Veliko pripomorejo k temu mediji, ki se izjemno bojijo vsakršnega vzgajanje, ampak posredujejo tisto, kar ljudje želijo in še več: želje celo usvarjajo in po možnosti, takšne, katerih uresničitev zahteva, da nekaj kupimo. Razvajenost odraslih, ki proizvaja razvajenost otrok, pa seveda zelo dobro služi pohlepu po dobičku.

    Odlično, da odpiraš takšne mejne – obrobne teme. Spremembe pa se seveda začnejo ravno na obrobju, zato so takšne teme izjemno pomembne.

    Odgovori
  4. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    Danilo, ja razvajenost. Tukaj sicer odpiram temo POHLEPA, ki se jasno riše tako na strani enega kot drugega medija. Še več, celo znani strokovnjaki, niso zmogli toliko širine razmišljanja in vpogleda v zakulisje marketingarjev (ne vem ali ne razmišljajo tako globoko – kar je zame manj verjetno) ali pa so tudi samo podlegli pohlepu.

    Vem, da so to kar trde besede. Morda pa se bo kdo oglasil…

    Hvala za komentar.

    Odgovori
  5. Igor
    Igor says:

    Zelo koristna in pomembna tema. Pravgotovo bo žal vedno aktualna. Žal zato, ker bi bilo seveda mnogo bolje da bi o tem ne potrebovali opominjati in pisati. Kot si že sam Aleš lepo navedel da denar pelje stvari naprej za vsako ceno in to največ na škodo otrok.
    Kako podlo da podjetja in ves medijski svet tako oskrunja in izkorišča otroke za svoj zaslužek, ker so pač žal prepuščeni sami sebi. Je pa res da bi starši z pravilnim odnosom do otroka lahko marsikaj preprečili. Ker pa je tako kot je v premnogih družinah, pa je dejstvo, da je priložnosti za zlorabe ogromno. Žal.
    In spet lahko rečemo otroci so žrtve ne krivci. Če bi vsi starši teoretično poskrbeli za svoje otroke pa bi stvar sama propadla. In še to. Kdo je tisti, ki daje ponižujoče plakate v javnost? In vse porno portale? Tja jih ne dajejo 10, 12, 15 letniki. Ti nimajo podjetij in denarja. Dajejo jih odrasli! Ja tisti, ki so nekoč tudi bili otroci. Kdo je sedaj kriv. To so tisti, ki še vedno niso odrasli v svojih stiskah in so še vedno otroci v dušah ranjeni. A žal že dovolj veliki v službah z denarjem in močjo, da vse to počenjajo. In krog se nadaljuje. Žal.
    A k sreči kristjanom nikoli ne zaide sonce. V zarji Boga, ki prihaja k nam je že čutiti drugo neizmerno in nedouljivo zarjo Velikonočnega jutra, ki vsem brez izjeme prinaša večno luč življenja in odrešenja.
    Tudi od tega zla. :))

    Odgovori

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] sedaj se pa POHLEP (poleg nekaterih znanih internetnih portalov) prijel še na nacionalne RTV. Ali jih zato plačujemo, da bodo namesto risank v udarnem otroškem […]

Pusti komentar

Se želite pridružiti pogovoru?
Vabljeni ste, da prispevate!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja