Znanje naredi vse bolj preprosto
“Znanje naredi vse bolj preprosto.” To je 4. zakon preprostosti, ki jih je tako odlično opisal John Maeda. Kako resnično. In kako težko stvari narediti preproste, če znanja ni. Žal pa se velikokrat pa imamo znanje samo iz ozko specializiranega področja, kar nam onemogoča videti celotno, veliko sliko.
Moj stric je bil avtoklepar. Popravljal je avtomobile znamke Volkswagen. Nekoč (daleč nazaj) mu je stranka pripeljala starega fička, da mu popravi mehanizem za dvigovanje stranske “šipe”. Proti večeru, ko je ravno zaključeval delo in bil že vsega naveličan. Delo je po velikem prepričevanju sprejel in se ga tudi takoj lotil. Ni in ni šlo. Seveda ko fička ni poznal. Ni poznal njegovih mehanizmov. Stranka ga nekaj časa opazuje pri njegovih mukah, nato pa vpraša:
“Ali vam nagaja?” ” Da.”
“Ali veste komu nagaja?” “???”
“Tistemu, ki ne zna.”
Zadnjič se je pomen znanja v kombinaciji z izkušnjami lepo pokazal tudi pri enem mojih svetovanj. Opazil sem, da so se v podjetju precej trudili z razvojem novega izdelka. Ni in ni šlo. Stvar so tehnologi tehnološko tako zakomplicirali, da so močno podražili izdelek in še ni bilo v redu. Strokovnjaki, sami izkušeni tehnologi, niso in niso našli enostavne rešitve. Po naključju so v ekipo vključili mlado dekle. Ravno iz šole, brez tehnoloških izkušenj, vendar s svežim, šolskim in tehnologom tudi komplementarnim znanjem. Nov, svež in neobremenjen pogled, novo še sveže šolsko znanje v kombinaciji s tehnološkimi izkušnjami so v nekaj “potezah” rešili zagato. Na najbolj preprost način. Izdelek je že skoraj na trgu.
Vendar samo znanje po mojem mnenju ni dovolj. Nujno ga je treba kombinirati z izkušnjami in odločno naravnanostjo na preprostost.
Foto: Aleš Čerin
Pusti komentar
Se želite pridružiti pogovoru?Vabljeni ste, da prispevate!