Prijaznost je nova vrlina na naših uradih
V zadnjem času sem imel opravka z ustanavljanjem podjetja (Edusatis d.o.o.). Kar veliko opravka sem imel z uradniki. Prav z vsemi pa sem imel zelo dobre izkušnje. Nikjer več nisem opazil nobene arogance, nobenega nepotrebnega čakanja. Doživel sem pravo obilje prijaznosti. Rad bi vam opisal dva primera, ki sta še posebej izstopajoča.
Na Ministrstvu za kulturo sem moral dobiti mnenje o skladnosti imena podjetja s slovensko zakonodajo. Pokličem g. Mira Zupana. Oglasi se prijazna gospa in pravi, da ga trenutno ni in me povabi če pustim telefonsko številko, da me gospod pokliče nazaj. Kaj takšnega pa še nisem doživel od uradnikov! Neverjetno! Ko sem gospoda kasneje dobil, sva se vse pogovorila po telefonu in še isti dan mi je po e-pošti poslal uradno mnenje. Krasno. Vse pohvale proaktivnosti državnih uradnikov na Ministrstvu za kulturo. Hvala.
Danes sem bil na “zloglasni” Davčni upravi Republike Slovenije (DURS), Davčni urad Ljubljana, Dunajska 22. Nujno sem potreboval davčno številko, da začnemo poslovati. Prijazna referentka Vesna Mlinar Praprotnik, mi jo je priskrbela v 10 minutah. Nič več: vložišče, potem pa čakanje, čakanje, klicanje, pa spet čakanje, … Potem me gospa napoti v drugo pisarno, kjer oddam obrazec za DDV. Spet prijazen sprejem in dobim polno informacij, ki sem jih nujno potreboval. Nič več zadirčnosti, arogance, neprijaznosti, … in podobnih “vrlin”.
Kar doživljam zadnje čase (in še posebej ta dva primera) je zame trden dokaz, da se marsikaj premika v naših državnih uradih. Menim, da so državni uradniki lahko za zgled marsikaterim trgovcem, ki se velikokrat sploh ne zmenijo za stranke. Pa prodajajo pravzaprav robo, ki se jo marsikje dobi. Ob neprijaznosti trgovcev se samo obrnem na peti in grem v drugo trgovino. In če še pomislim, da sta Ministrstvo za kulturo s svojim mnenjem in DURS z davčno številko pravzaprav monopolista v svoji dejavnosti.
Še enkrat hvala.
Prijaznost je jezik, ki ga vidijo slepi in razumejo gluhi. Ni pa samoumevna in očitno so začeli v državni upravi zaposlene usposabljati za prijaznost in jih upam, za to tudi nagrajevati.
Ja moje izkušnje v zadnjem obdobju so take. In jih je kar veliko. V blogu sem predstavil dve, ki sta me najbolj navdušili. Tudi vpliv ministra Viranta?
Vsaj za DURS sem slišal, da so še vedno pasji, na lastni koži pa izkusil, da tudi nesposobni. Dvakrat smo jim poslali obrazce za plačevanje prispevkov, dvakrat jih menda niso dobili, tako da sem bil en mesec v prekršku, dokler nisem dostavil papirjev osebno.
Kolega je imel probleme postati zavezanec za DDV, jaz se bom pa tega lotil čez štirinajst dni.