Gregor Čušin je govoril o “nekih ovcah”

Govor dramskega igralca Gregorja Čušina na umestitvi ljubljanskega nadškofa dr. Antona Stresa še vedno odmeva. Prav včeraj smo se v neki družbi pogovarjali o tem znamenitem govoru, ki se nam je kristjanom gotovo vtisnil v srce. Zdi se, da je Čušin, ki je govoril v imenu nas laikov, zadel bistvo.

Obrnjena logika pričakovanj

Čušinov govor lahko poslušate in gledate na YouTube, sam sem ga pa še “prelil” v meni ljubo obliko – v obliko miselnega vzorca. Za vedno mi bodo pa v glavi odzvanjale besede: “In če kaj pričakujem, če si česa želim od vas, potem si želim, da bi vi veliko želeli in veliko pričakovali od nas svojih vernikov.”

Bravo Čušin! Popolnoma obrnjena logika. V času, ko vsi od inštitucij kar naprej nekaj pričakujemo, da bodo kaj storile za nas, da bodo kaj “zrihtale”, da nam bodo uredile lagodnost bivanja, … Čušin obrne logiko pričakovanj vase in v nas vernike. S tem nam je dal dostojanstvo, s tem nam je povedal, da zmoremo, da smo. Hvala Čušin.

Svetopisemskih prispodob ne razumemo več

Govoril je iz srca (pravzaprav tudi iz naših src), odločno, nedvoumno, četudi v slikovitih svetopisemskih prispodobah (podoba dobrega pastirja Jn 10, 11, o ozkih vratih skozi katera moramo vstopiti Mt 7, 13-14, o volkovih, tatovih in roparjih Jn 10, 8).

Opazil sem, da nekateri moji sodržavljani pravzaprav ne razumejo več govorice svetopisemskih prispodob. Sem bral na nekaterih blogih – sem pozabil kje, da je Čušin govoril “nejasno o nekih ovcah”. Tudi na svojih predavanjih, ko uporabim svetopisemske primere in prispodobe, opažam, da jih ljudje kar ne razumejo več.

Kristjanom je jasno o katerih ovcah je govoril

Meni se zdi prav nasprotno: Čušin je bil popolnoma jasen, ja pa res da veliko ljudi nima prilike zvedeti modrosti iz Svetega pisma. V šoli je to itak prepovedana tema, Svetega pisma doma nimamo, če ga pa slučajno imamo, je skrbno skrit na knjižni polici.

Tudi kristjani ga bolj redko “valjamo po rokah”, premišljujemo o prebranem, se iz njega učimo. Menim, da je Sveto pismo knjiga, ki bi jo moral prebrati vsak, ki živi v okolju, kjer je krščanstvo vplivalo na kulturo. Če ga ne bi prebirali iz verskih vzgibov, pa iz občečloveške radovednosti. Da vemo kaj tvoji sodržavljani prebirajo, poslušajo pri verskih obredih, iz česa se navdihujejo, … Da bi se PREPROSTO bolje razumeli.



Video celotne umestitve najdete v arhivu RTV Slovenija.

5 odgovorov
  1. Karmen
    Karmen says:

    ALEŠ,tokrat se popolnoma strinjam s tabo.
    Dodala bi še, da je za tako stanje kriva tudi premajhna gorečnost in samozadostnost kristjanov.Premnogi svojo vero živijo skrito in se nikdar ne izpostavijo kot kristjani.Zagovarjajo celo stališče, da je vera intimna stvar vsakega posameznika. Pa je v Svetem pismu zelo jasno povedano, da smo poslani oznanjat evangelij.
    Iz osebne izkušnje vem, da se da marsikdaj uporabiti modrost Božje besede in jo nevsiljivo predstaviti oddaljenemu kristjanu, ateistu, drugovernemu. Veliko citatov iz svetega pisma je v ljudski rabi, navajajo jih celo ljudje, ki so močni nasprotniki krščanske vere.

    Odgovori
  2. Turdus
    Turdus says:

    Meni se je zdelo – poleg besed, ki so bile tehtnejše kot od drugih nagovorjevalcev – razkošno opazovati Čušinovo pogledovanje iznad teksta in Stresovo zadržano muzanje!
    Oba sta nekaj posebnega v tem rahlo premehkem “kulturnem prostoru” . . . – v katerem je malo mož! Vesel sem ju!
    Na zadnji strani zadnje Družine pa je gnezdo Melite in Gregorja Čušina simpatično predstavila njihova najstarejša, dvanajstletna Kristina Klara.

    Odgovori
  3. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Karmen, tokrat se tudi jaz popolnoma strinjam s teboj. Ja, prav res smo preveč mehkužni in tudi to je s svojo obrnjeno logiko (da bi škof veliko pričakoval od nas) hotel povedati Čušin. Vsaj jaz tako razumem.

    @Turdus: Ja, prava moža. Oba. Na pravem mestu. Sem videl njegovo gnezdo v Družini. Ali si že videl Jona, besnega preroka od Čušina? Če še nisi, poglej tule za načrt predstav.

    Odgovori

Trackbacks & Pingbacks

  1. Ali so ljudje (predvsem cvet politike) na umestitvi nadškofa sploh razumeli Čušinove svetopisemske prispodobe? http://bit.ly/9KbtoF

  2. Aleš Čerin pravi:

    Ali so ljudje (predvsem cvet politike) na umestitvi nadškofa sploh razumeli Čušinove svetopisemske prispodobe? http://bit.ly/9KbtoF

Pusti komentar

Se želite pridružiti pogovoru?
Vabljeni ste, da prispevate!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja