Sistem kakovosti = papir + papir + papir + … ?

Poslovno se ukvarjam s svetovanjem podjetjem na področju analitike in sistemov kakovosti. Dobre prakse (GMP = Good Manufacturing Practice, GLP = Good Laboratory Practice, ISO 9001: 2000, …). Odlični standardi. Prava orodja za pomoč podjetjem (v mojem primeru laboratorijem) za zagotavljanje kakovostnih izdelkov in storitev.

Žal pa v mnogih podjetjih velja enačba: “Sistem kakovosti = papir + papir + papir + … = ena sama birokracija”. Tako se zgodi, da si ljudje (v spletu okoliščin) sami tako “zakomplicirajo” življenje, da pravzaprav že težko delujejo.

Za delovanje tako kompleksnega sistema je treba več in več ljudi, stroški strašno narastejo, z njimi pa pridejo slabši poslovni rezultati. Na koncu pa je kriv sistem kakovosti … Orodje po mojem mnenju ne more biti krivo, če ga uporabljamo napačno.

V vsakem podjetju se je treba prav zavestno boriti proti birokraciji. Za vsak papir, ki nam bo naložil dodatno delo se je treba vprašati, če je zares pomembno, da ga imamo. In če je odgovor “DA”, se je treba vprašati “kako podroben mora biti ta dokument, da bo primeren za namen uporabe”.

Še enkrat poudarjam: “Zavestno se boriti proti pretirani birokraciji!”

Enhanced by Zemanta
1 odgovori
  1. Danilo
    Danilo says:

    Zakaj smo sploh toliko udarjeni na papir? Zakaj vsakih 14 dni nesem zaboj papirja v kontejner? Verjetno nam daje neko gotovost to, da so stvari zapisane. In verjetno se nam tudi dozdeva, da bomo lažje dosegli kakovost, če bomo vse podrobno zapisali.

    Vprašanje Ali res potrebujemo ta papir, ki ga predlaga Aleš se mi z di bistveno. In seveda iskren odgovor. Pa naj gre za to, ali želimo nekaj tiskati ali pa pripraviti nek obrazec oz. navodila.

    Odgovori

Pusti komentar

Se želite pridružiti pogovoru?
Vabljeni ste, da prispevate!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja