Zamenjati akumulator ali žarnico v avtu je sedaj cela znanost

Prijatelju Ivanu avto ni hotel vžgati, zato je hotel zamenjati akumulator. Takole pravi o tem “rutinskem” posegu:

Preteklo nedeljo je v ženinem Passatu odpovedal akumulator. Naslednji dan sem kupil novega. Preberem passatova navodila za uporabo. O zamenjavi akumulatorja ne piše nič posebnega in si mislim: »To bo pa lahko.«

Lotim se zamenjave in kmalu ugotovim, da iz avta nikakor ne morem odmontirati starega. Spredaj, zadaj, levo, desno ni prav nobenega prostora. Da pa bi akumulator potegnil navzgor pa bi moral odstraniti zaščitno plastiko, kar pa sploh ni enostavno. Obupam. Naslednji dan od sodelavčevega prijatelja, ki se poklicno ukvarja s servisiranjem izvem, da zamenjava dejansko ni enostavna. Dobil sem navodilo kako naj se zamenjave lotim in po mukah mi le nekako uspe zamenjati akumulator.

Pred časom sem pri istem avtu menjal prvo žarnico. Pošteno sem se namučil, da mi je uspelo. Nikjer nobenega prostora. Ne znam si predstavljati kako bi bilo, če moral žarnico zamenjati ponoči, saj mi je to komaj uspelo pri belem dnevu.

Omenjena servisna posega sta pri dobro desetletje stari Lantri sila PREPROSTA. Skušam povedati, da so sedaj tudi »PREPROSTI« servisni posegi na novejših – sodobnejših avtomobilih tako zahtevni, da si praktično povsem odvisen od servisne službe, ki je pa seveda izjemno draga. Morda pa je to namen? Ali se da na bolj enostaven način zaslužiti kot z zamenjavo akumulatorja ali žarnice?

Sam imam podobne izkušnje z menjavo žarnice pri Renault Scenicu, ki je nikakor ne morem zamenjati sam, zato grem pač na servis. Letos mi je crknila že 2x. Menjava žarnice na uradnem servisu za Renault Scenic stane 21,31€ (skupaj z žarnico, ki stane okoli 3 €). Verjetno so cene na drugih servisih podobne – ne želim izpostavljati Renaulta.

Če malo računamo: zamenjava žarnice stane 21,31 € – 3 € za žarnico = 18,31€/za ca. 5 min dela, kar znese 220€/uro. Vrhunski zaslužek, kajne?

Foto: Cristian Popescu, SXC

21 odgovorov
  1. Sabina
    Sabina says:

    To je namerno narejeno tako, da lahko kasirajo za servisne storitve. 🙁
    Kaj češ, v vseh pogledih postajamo vse bolj odvisni od takšnih in drugačnih podjetij in trgovcev. Še sreča, da je prišla kriza, da stare modrosti spet prihajajo na dan.

    Odgovori
  2. Ivan
    Ivan says:

    Zadnjič sem razmišljal še o naslednjem, da avtomobilske žarnice pogosteje pregorevajo, ker imamo avtomobilske luči prižgane tudi podnevi in zato gorijo dalj časa. Rezervne žarnice so tudi del obvezne opreme avtomobila. Recimo, da te ponoči ustavi policaj, ker ti ne gori ena od žarnic (luči). S sabo imaš rezervne žarnice, vendar je ne moreš zamenjati. Ali boš lahko nadaljeval vožnjo? Ali boš moral poklicati servisno službo (AMZS), da ti jo pridejo zamenjati? Ali boš kaznovan, kljub temu, da imaš predpisano obvezno opremo (rezervne žarnice)? Skratka pojavljajo se mi nova vprašanja, na katera pa pravih odgovorov ne vem.

    Odgovori
  3. Blitz
    Blitz says:

    Hm, jaz pa se ne bi čisto strinjal, da je to namerno narejeno. OK, serviserjem ne škodi, ampak poglejmo še z druge strani. Primerjajmo današnji avtomobil s tistim izpred desetletja ali dveh.

    Približno enako velik avtomobil danes tehta približno dvakrat toliko kot pred dvema desetletjema – denimo R18 je tehtal nekaj več kot 700kg, RLaguna pa tehta najbrž tam nekje okoli 1300kg.

    Velik del tega je vgrajen zaradi varnosti – jeklene osi, ki usmerjajo zvijanje in lomljenje avtomobila v primeru nesreče niso majčkena zadeva in jo je treba nekam dati. Seveda ji je težko videti, ker je prostor za motor pač tako nabasan.

    Potem pa prištejemo še vso drugo varnostno in udobnostno navlako – varnostni meh, klimatska naprava, v povprečju večji motorji (R18 je imel največkrat 1300cmm, danes jih ima Laguna 1800, pri dizlih 1900) – in nenazadnje – vsa ta oprema na koncu zahteva večji akumulator.

    Upoštevati pa moramo, da se zaradi vse več opreme proizvajalci zatekajo k lažjim materialom, ki seveda pogosto zahtevajo večjo prostornino za enak učinek. In ko na koncu dodamo še željo po čim več prostora v kabini in posledično večji medosni razdalji, pridemo do tega, da je prostor za motor vse manjši, vanj pa moramo stlačiti vse več zadev. In potem pridemo do tega, da je še žarnico težko zamenjati.

    Tako sem se jaz pred nekaj meseci na mrtvo namučil, da sem zamenjal žarnico na ženini Kii Carnival. Prostora za roko preprosto ni bilo. Na koncu sem pa vendarle še enkrat preletel navodila za uporabo in ugotovil, da sem se zadeve lotil na napačnem koncu. Potem sem žarnico zamenjal v dveh minutah tako, da sem enostavno vzel ven cel žaromet (trije vijaki z zunanje strani), zamenjal žarnico in ga dal nazaj. To je pa spet nekaj, kar omogočajo moderni avtomobili – ker je žaromet ves v enem kosu, se ni bati, da bi z njegovo odstranitvijo kakorkoli spremenil nastavitve.

    Odgovori
  4. Ivan
    Ivan says:

    Sem vprašal na Policijo kako ravnajo v primeru odpovedi žarnice in čakam na njihov odgovor. Če ga dobim ga bom tudi objavil.
    Še nekaj o cenah akumulatorjev in mojem prihranku zaradi lastne menjave. Najprej sem nameraval kupiti akumulator domačih proizvajalcev (Topla, Vesna), vendar sem ugotovil, da se dimenzijsko razlikujeta od originalnega, zato nisem upal tvegati ne možnost vgradnje. Prostora za vgradnjo je bilo že itak premalo. Cena dimenzijsko identičnega akumulatorja Bosch Silver (80Ah) se je v bližnjih trgovinah gibala okoli 100 €. Pri večjem prodajalcu akumulatorjev mi ga je uspelo dobiti za 88€.
    Povprašal sem še pri pooblaščenem serviserju kjer je cena akumulatorja znašala 102 € in stroški zamenjave cca. 10 €. Torej sem zaradi lastne menjave in nekaj truda prihranil približno 24 €. Četrtino od tega zneska sem namenil za nakup novih startnih kablov, ki mi bodo prav prišli ob naslednji odpovedi akumulatorja.
    Za primerjavo naj navedem, da je nov akumulator (55 Ah) domačega proizvajalca za mojo lantro stal 41,60 €.

    Odgovori
  5. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Ivan: Super, da si vprašal. Se že veselim odgovora. me pa res zanima.

    Prihranek pri akumulatorjih: super. Kje pa lahko bolj hitro zaslužiš? Škoda, da ni bil ustrezen domači. Podpiram uporabo domačih proizvodov in storitev.

    Odgovori
  6. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Blitz: Se večinoma strinjam okoli tvojih argumentov, pa vendar menim, da se da kaj storiti – tehnično in konceptualno, samo prave volje ni. Zakaj je pa ni? Ker imajo vsi korist. Predvsem servisi in proizvajalci originalnih delov.

    Najlažje je napisati v priročnik za avto. Citiram: “… vam svetujemo, da zamenjavo žarnic prepustite predstavniku servisne mreže.” in dodati zelo skop opis izvedbe. Brez vsakega truda.

    Odgovori
  7. franc
    franc says:

    …z Blitzevim optimizmom s strinjam le deloma; sprejemam njegove argumente o drugačnih konceptih gradnje sodobnih avtomobilov, kar nosi s sabo nekatere nove težave, vendar načrtovalci avtomobilov bi ob večjem posluhu za končnega uporabnika tudi lahko našli prijaznejše rešitve. Predvsem pa se mi zdi vsa ta filozofija “integriranih sklopov” pa čeprav gre zgolj za žaromet in žarnico v njem “a priori” sporna, saj ni prilagojena neki drugi mantri o okoljski prijaznosti.

    Morda pa ima vsa zadeva dobro stran nekje drugje: v časih zmanjšane kupne živahnosti bodo morda uspeli prodajalci/serviserji (običajno so v istih hišah), ki bodo ljubeznivejši do svojih strank, ko bodo ti prišli npr. zamenjat žarnico. Bil sem pred časom zelo prijetno presenečen, ko sem svoj Hyundai zapeljal k svojemu stalnemu serviserju, da mi zamenja žarnico (zaman sem jo skušal zamenjati sam). Priznal mi je, da zamenjava res ni zelo enostavna (!), to je tudi dokazal, ker se je kar nekaj desetin minut mučil z zamenjavo. Presenečenje pa je sledilo potem, ko sem plačeval uslugo: obračunal mi je samo žarnico! Priznam, da je bila ta izkušnja zelo pomembna, ko sem se lani odločal za novo vozilo in znova kupil Hyundaija.

    Odgovori
  8. Blitz
    Blitz says:

    aleš in franc, saj jaz ne trdim, da ne bi bilo mogoče avta skonstruirati tako, da bi olajšali “samovzdrževanje”. Zagotovo se proizvajalci s tem ne ukvarjajo preveč, ker bi si samo odžirali zaslužek.

    Skratka, mislim, da ne gre za namerno oteževanje, ampak zgolj za to, da se jim ne ljubi še s tem ukvarjati. Kar konec koncev potrjuje Franceva zgodba.

    Odgovori
  9. Ivan
    Ivan says:

    V nadaljevanju navajam odgovor Policije kako praviloma ravna v primeru pregoretja žarnice:
    “Zakon o varnosti v cestnem prometu (ZVCP – 1) v 1. odstavku 59. člena določa, da mora vozilo imeti BREZHIBNE PREDPISANE NAPRAVE IN OPREMO.

    Z globo 125,19 evrov se kaznuje voznik, ki ravna v nasprotju z 1. odstavkom 59. člena ZVCP – 1.

    Podrobneje je obvezna oprema urejena v PRAVILNIKU O DIMENZIJAH, SKUPNIH MASAH IN OSNI OBREMENITVI VOZIL TER O OSNOVNIH POGOJIH, KI JIH MORAJO IZPOLNJEVATI NAPRAVE IN OPREMA NA VOZILIH V CESTNEM PROMETU, kjer je v 91. členu določeno: “Motorna vozila, razen motornih koles, traktorjev, trolejbusov za mestni promet in avtobusov za mestni in obmestni promet, morajo imeti na vidnem mestu rezervne žarnice najmanj za polovico žarničnih mest podvojenih naprav za osvetljevanje ceste in za dajanje svetlobnih znakov ter po eno žarnico za nepodvojena žarnična mesta, pri katerih je mogoča zamenjava samih žarnic”.

    Vsak primer je potrebno obravnavati individualno, glede na situacije in kraj, kjer policist ugotovi hibo na vozilu. Če gre za primer, kjer ponoči na vozilu ne delujejo sprednje ali zadnje luči v celoti, potem policist tako vozilo na podlagi 239. člena Zakona o varnosti cestnega prometa izloči iz prometa in prepove nadaljnjo vožnjo za toliko časa, dokler traja hiba na vozilu.

    Če gre za hibo na žarnici v dnevnem času, pa lahko policist na kratki razdalji dovoli vožnjo do najbližjega servisa, kjer se odpravi hiba na vozilu, pod pogojem, da tako vozilo ne ogroža sebe in drugih udeležencev v cestnem prometu.”

    Odgovori
  10. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Ivan hvala za tole. Če prav razumem ponoči, če ti žarnica pregori, plačaš 125€ in izločijo te iz prometa. Potem pa lahko pešačiš naprej … žarnice itak ne moreš zamenjati. Bravo!

    Samo, da se razumemo, policija ni nič kriva – pač pa mi, ki smo pač kupili tak avto, da niti žarnice ne moreš več zamenjati sam.

    Podnevi, te morda spustijo do servisa.

    Odgovori
  11. Sabina
    Sabina says:

    In kaj narediš, če ti sredi vožnje ponoči pregori žarnica, ti pa sploh ne veš za to, dokler te ne ustavi policaj, ti pove, da ti žarnica ne deluje, napiše kazen in te peš pošlje domov? 🙁
    Krasno.
    In tudi če slučajno ugotoviš, da ti žarnica ne dela – jaz jo ne znam zamenjati in se tudi ne nameravam naučiti, kako se jo zamenja.

    Odgovori
  12. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Sabina: Ja, iz tega odgovora policije izhaja, da odideš peš domov.

    Če žarnice ne znaš zamenjati (pa se jo da – ni potreben servisni poseg), je najbolje, da se jo naučiš. Ponavadi ni težko. Novi avtomobili imajo ta problem, da jo navaden šofer ne more zamenjati brez posebnih spretnosti ali pa tudi nekaj “šraufanja”.

    Odgovori
  13. Karl
    Karl says:

    Mislim da je to normalna razvojna pot vsakega izdelka. Včasih je avto lahko popravljal vsak mehanik, sedaj pa mora biti za določene posege že specialist, ki ima za tak poseg določena orodja ali instrumente.

    Sicer pa bi vas povabil v primerih, ko želite kupiti in zamenjati akumulator, kar k nam. Plačali boste normalno ceno za akumulator, naš serviser pa vam ga bo zamenjal brez dodatnega doplačila.

    Morda je to reklama za nas, a za kupca prav gotovo koristna infomacija.
    Obiščite našo spletno stran: http://www.akumulator.si.

    Odgovori
  14. Ivan
    Ivan says:

    Glede zamenjave žarnice sam AMZS vprašal, če svojim članom brezplačno zamenjajo žarnico. Dobil sem naslednji odgovor:
    »Članstvo v AMZS vam nudi brezplačno pomoč na cesti. To se smatra, ko je vozilo poškodovano ali pokvarjeno in nadaljnja vožnja v tem primeru ni možna.
    Glede zamenjave žarnice je storitev za člane AMZS brezplačna (samo v servisnih delavnicah), v določenih primerih se članu tudi zaračuna storitev, če delo zahteva čas mehanika več kot 15 minut.
    V primeru, da vam na cesti pregori žarnica, lahko pokličete naš dispečerski center in poveste vaš problem, seveda pa je odvisno od modela vašega vozila, če bomo lahko ponoči uspeli rešiti vašo zadevo na samem mestu.
    Pri določenih vozilih žal menjava žarnice ni mogoča brez dvigalke oziroma kanala, da se vozilo dvigne, prav tako je v temi na cesti to početje zelo oteženo.«
    Skratka iz odgovorov policije in AMZS izhaja, če želite ponoči nadaljevati z vožnjo se vam lahko v skrajnem primeru zgodi, da boste morali z avtovleko odpeljati avto do bližnjega odprtega servisa, da vam bodo zamenjali pregorelo žarnico.
    Nasvet: Ko kupujete nov avto preverite tudi na kakšen način je možno menjati žarnice (enostavno-preprosto, zelo zahtevno), da boste vedeli kaj vas lahko čaka na cesti.

    Odgovori
  15. Aleš Čerin
    Aleš Čerin says:

    @Ivan: Super, da si se tako potrudil. Stvar niti ni tako nedolžna. Lahko te kar veliko (kazen od policije, cena avtovleke, ter seveda zamenjava žarnice).

    Dober nasvet glede nakupa avta, ki ima še človeku prijazno zamenjavo žarnice. Se pa sprašujem ali je še kak sodoben avto tak. Ali kdo kaj ve?

    Ivan, hvala za vse te informacije.

    Odgovori

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] časom se je moj preprosti prijatelj pritoževal, da pri današnjih avtomobilih menjava žarnice ni več ničkaj preprosto opravilo. Naj se pohvalim, da jaz to zaenkrat še obvladam – malo kolnem, […]

  2. […] Ivan Hudobivnik, ki je že sodeloval na tem blogu, je o tem razmišljal, povezal z izkušnjo s svojimi znanci in močjo blagovnih znamk […]

  3. Aleš Čerin pravi:

    Menjava žarnic v avtih zahteva servis. Ivan je vprašal na policijo, kako ukrepa, če voznik ne more zamenjati žarnice. http://bit.ly/3AwHgf

  4. Aleš Čerin pravi:

    New blog post: Zamenjati akumulator ali žarnico v avtu je sedaj cela znanost http://bit.ly/GmmG5

Pusti komentar

Se želite pridružiti pogovoru?
Vabljeni ste, da prispevate!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja